• BIST 106.862
  • Adıyaman 33 °C
  • Başka Erkoç, Ceyhan Rekreasyon Alanında incelemelerde bulundu
  • Kaymakam Akkoyun, Yaz Spor Okullarındaki öğrencilerle bir araya geldi
  • Ünal: “15 yıldır Türkiye’yi büyük hedeflere taşımak için çalışıyoruz”

Ali Gölü Duvarını tırmandılar

KAYNARCA- Elbistan Dağcılık Kulübü sporcularından Hakan Coşkun ve Fatih Güzelbaba, zorluk derecesi 7+ olan 396 metre yüksekliğindeki Ali Gölü duvarı viyana rotasını başarıyla tırmandılar. Elbistan Dağcılık Kulübü sporcularından Ecz. Hakan Coşkun ve Fatih Güzelbaba, geçtiğimiz hafta sonu 396 metre yüksekliğindeki Ali Gölü duvarı viyana rotasını tırmandı. EDK tarafından yapılan açıklamada, Ali Gölü’nde yapılan tırmanışın bu duvara yapılan ilk teknik tırmanış olduğu ifade edildi. Coşkun, zorluk derecesi 7+ olan 396 metre yüksekliğindeki Ali Gölü duvarı viyana rotasını başarılı bir tırmanışla tamamladıklarını ifade ederek, “2 saatlik bir tırmanışla duvarın bulunduğu bölge olan Nurhak Dağı Ali Gölüne ulaştık ve burada kamp kurduk. Geceyi burada geçirdik. Sporcumuz Cüneyt Şenol’la beraber saat 09.00 da tırmanışın başlayacağı duvarın altına hareket ettik. Saat 10.00’da duvara ulaştık. Ben ve Fatih Güzelbaba teknik malzemeleri kuşanarak tırmanışa başladık Ekibin diğer üyesi Cüneyt Şenol duvarın arka tarafında vadi rotasından ilerleyerek duvarın üzerine çıktı ve oradan tırmanış boyunca bizi devamlı takip etti. Rahat başlayan tırmanış esnasında ilk kilit ve zor noktası aşılırken kritik bir hamle sonrasında sol omuzum çıktı. Duvar üzerinde anlık refleksle omzumu tekrar takabildik” dedi. Coşkun bu hamleden sonra sakatlanan omzuyla tırmanışa devam ettiğini ifade ederek, bölgenin en zorlu duvar rotasının kritik noktalarını tek tek aşarak tırmanışa başladıktan 12 saat sonra tamamlamayı başardıklarını söyledi. Son yılların en zor (dağcılık terminolojisinde 7+ zorluk derecesinde) tırmanışını ve bölgenin tek teknik uzun duvar tırmanışını yapan Elbistan Dağcılık Kulübü sporcularının zorluk derecesi yüksek bu tırmanışı başarıyla tamamlamaları dağcılık sporuna ilgi duyan herkes tarafından takdirle karşılandı.

Bu haber toplam 2096 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÜYE İŞLEMLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 Elbistan Kaynarca Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.